zielono mi!

Jakiś czas temu poprosiłam mojego przyjaciela o pomoc w przewiezieniu kilku rzeczy do mojego mieszkania. Przy okazji zaproponowałam, żeby został na obiedzie. 

Tylko co przygotować, żeby nie czekał za długo?

Na szczęście miałam ugotowaną kaszę gryczaną. Pisałam już o jej właściwościach przy okazji placków z kaszy gryczanej.

Szybki i prosty sposób na przepyszną kaszę gryczaną w ziołowej otoczce:

Co potrzebujemy?

- kasza gryczana (1,5 –  szklanek gotowanej kaszy) – informację, jak gotować kaszę znajdziecie w poście tutaj: http://juliatrawinska.zawszezdrowi.pl/2014/04/gryczana-wariacja/
- duuuża garść zielonych ziół (mix: bazylia, tymianek, oregano, majeranek, lubczyk, mięta)
- 1-2 ząbków czosnku
- odrobina oliwy
- garść liści jarmużu.

Zastanawiacie się pewnie: Czym jest jarmuż?

250px-Boerenkool
Jest odmianą botaniczną kapusty warzywnej. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza.

Bardzo polecam jarmuż! Jest bardzo zdrowy! Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Posiada bardzo dużo chlorofilu – mającego działanie antyoksydacyjne. Jak pisałam wyżej zawiera karoten (który nie tylko znajdziemy w marchewkach, ale właśnie także w zielonych liściach). Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (β-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. W przypadku witaminy C – najlepiej jeść surowy jarmuż. 1 kubeczek takiego jarmuży to nawet 70% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. (oczywiście jeżeli jemy świeży jarmuż).

Spożywając jarmuż dostarczamy również witaminy z grupy B i witaminy E. Znajdziemy w nim również magnez, błonnik oraz odrobinę cynku. Luteina, o której pisałam wyżej jest suplementem poprawiającym wzrok.

Jak możemy zauważyć – ma naprawdę szerokie właściwości.

Jarmuż jest bardzo cennym warzywem w sezonie zimowym. Ale można też dostać go w okresie letnim.

A jak zrobić szybki obiad? 

Jarmuż warto przygotować chwilę wcześniej. Ja uwielbiam świeży, na chwilę tylko wrzucony do gotującej się wody – na 4-5 minut. Podobnie można zrobić z mrożonym.

W międzyczasie na oliwie podsmażamy czosnek, dodajemy posiekane zioła i ugotowaną kaszę.
P0 4-5 minutach odcedzamy jarmuż i dodajemy na patelnię do kaszy

Ja podaję taką kaszę z ogórkiem kiszonym. Naprawdę pycha!!zdjęcie 1

Smacznego;))

juliatrawinskazielono mi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *